Тема: Взаємна дія

Анастасія РИДАННИХ,
директорка з розвитку бізнесу GOLAW

Інфраструктурні новації, простота і розумність, сталий розвиток та етика — ці та інші аспекти сфери диджитал в юридичному маркетингу домагають налаштувати ефективну взаємодію з клієнтом

Світ невпинно рухається вперед, трансформуючи та модернізуючи наше уявлення про диджитал. Диджиталізація є невід’ємною частиною комунікаційної стратегії кожного сучасного бренда, а інформаційні технології зумовлюють появу нових інструментів диджитал-маркетингу в режимі non-stop. Глобальна пандемія спровокувала появу нової реальності, в якій бізнес оперативно переналаштувався на онлайн-формат. Міць технологій і цифрових ресурсів у 2021 році стала ще сильнішою. Диджитал або нічого — головна умова сучасного маркетингу сьогодні, до якої вже слід бути готовим.

 

Що означає диджитал сьогодні

Найпопулярніші тенденції цифрового маркетингу 2021 року обертаються навколо двох ключових аспектів — персоналізації змісту та надання йому живої, інтерактивної форми. Ці аспекти тісно пов’язані з технологічними досягненнями, що оптимізують процес комунікації з ауди­торією через різні канали.

У прийнятті стратегічних рішень для нас важливо швидко адаптуватися до умов, що стрімко змінюються, і відповідати очікуванням наших клієнтів. Тому і маркетингова стратегія в GOLAW досить динамічна. При стратегічному плануванні ми завжди орієнтуємося на бізнес-цілі, вибираючи релевантні способи просування і канали комунікації. Взаємодія з аудиторією також відбувається у форматі диджитал: формат контенту, плейсмент і спосіб просування ми визначаємо згідно з Consumer Decision Journey.

Топменеджмент компанії мусить усвідомлювати один з основних критеріїв успішного маркетингу: чим краще компанія усвідомлює потреби свого потенційного клієнта, тим швидше клієнт перейде з категорії «потенційного» до «існуючого».

Ми в GOLAW впевнено можемо сказати, що диджитал — це давно імплементована стратегія фірми, якої ми дотримуємося. У нас добре налаштований сайт, комунікація з клієнтом підтримується через всі соціальні мережі, налаштовані підписні розсилки LEGAL HOTLINE, які виходять на щотижневій основі з актуальними новинами законодавства. Також, усвідомлюючи потреби аудиторії в дайджестах останніх податкових та судових змін, ми регулярно надсилаємо тематичні розсилки податкових та судових новин.

Світом панує простота та зрозумілість, а тому й комунікація з клієнтом має бути максимально ­комфортною, зрозумілою, простою та доступною.

Є два основних правила, якими ми керуємося в комунікаційній стратегії: створення інформаційної цінності для клієнта та легкість сприйняття.

У цьому аспекті завжди звертаємо увагу на зміст та форму інформації, що транслюється. Готуючи контент для сайту чи будь-якого іншого публічного ресурсу, надважливо пересвідчитись, що підготована інформація відповідатиме запиту аудиторії та бізнес-потребам самого клієнта. Форма подачі такої інформації має бути лаконічною, влучною і транслюватися мовою клієнта.

Нова бізнес-реальність принесла не тільки складнощі, але й свободу дій. Ідеї, які раніше відкладалися, вийшли на перший план. Це прискорило впровадження відеоконтенту, оскільки потрібно було знай­ти нові можливості комунікації з клієнтом.

Так, цього року ми відзняли серію експертних відео українською та англійською мовами, орієнтовані на поширені бізнес-запити наших клієнтів. Відеоконтент доступний на каналі GOLAW в YouTube, де нашій аудиторії пропонуються записи вебінарів на актуальні теми.

Крім того, вебінари у 2020 році дійсно стали знахідкою для багатьох компаній. Для нас у GOLAW — це вже давно прийнятий формат комунікації з клієнтом. Клієнт задає параметри, тобто актуальну проблематику бізнесу, а ми, виходячи з реальної потреби клієнта, роз’яснюємо її в юридичному контексті.

Відеоконтент потребує особ­ливої уваги, адже більшість людей отримують значну частину інформації про зовнішній світ за допомогою очей (понад 80 %). Побачене запам’ятовується в шість разів краще, ніж прочитане, а швидкість сприйняття такої інформації вище, ніж будь-якої іншої.

До візуалу також належить і вебсайт фірми. Тенденція стрімкого розвитку цифрового маркетингу диктує свої правила щодо дизайну та «юзабіліті» (з англ. usability — властивість продукту бути придатним до використання). Важливо розуміти, що лише фактичної наявності сайту недостатньо для утримання конкурентної переваги на ринку. На перший план виходять візуальний контент, емоційний дизайн та навігація сайту, що зобов’язані бути адаптивними та простими. У GOLAW ми розділяємо принципи сталого розвитку, і ці принципи не обійшли й наш сайт. Так, ми впровадили на сайті спеціальний застосунок, який дозволяє користувачам з обмеженими можливостями адаптувати та налаштувати перегляд контенту під свої потреби.

Одна із безперечних переваг диджитал-каналів комунікації — це інструменти аналітики, які дозволяють відстежувати конверсії онлайн. Інструменти аналітики завжди створюються для конкретних цілей. У нашому випадку — для продажів, аналізу ключових показників ефективності та результативності.

 

Майбутнє в диджитал

Згідно з прогнозами, у 2022 році продовжиться тенденція збільшення споживчого трафіку на користь відео­контенту, частка якого сягатиме рівня понад 80 %. Головною причиною останнього є глобальна пандемія, що радикально змінила поведінку споживачів за останній рік.

Щоб зберігати гнучкість та адаптуватись до нового запиту споживача, компанії дедалі частіше стикаються з необхідністю автоматизувати частину послуг. Вияви такої автоматизації у вигляді автозаповнення, управління повторними замовленнями або чат-бот служби підтримки забезпечують економію часу користувача і, як наслідок, сприяють оптимізації процесу надання послуг.

Однак при цьому не слід забувати про етичні норми. Споживачі закономірно очікують, що бренди, з якими вони діляться своєю інформацією, не лише забезпечать статус конфіденційності, але й нададуть прозорі умови її етичного використання.

Омніканальність стане одним із найголовніших атрибутів маркетингової стратегії бренда. Водночас використання різних девайсів і платформ має бути нескладним і комфортним для споживача. Інтеграція декількох каналів забезпечує перебування у безперервній комунікації з клієнтом (у тому числі з потенційним), сприяє їх активному залученню та допомагає якісно утримувати увагу аудиторії.

Вдала комунікаційна стратегія бренда неможлива без якісного Сonsumer Decision Journey або «шляху споживача до прийняття рішень». Моделювання такого шляху допомагає подивитись очима клієнта на свій бренд та сформувати правильне позиціонування унікальної цінності, що пропонує компанія.

Очевидним залишається те, що незалежний аудит усіх цифрових каналів і тактик надасть цілісну картину прогалин, очевидних проблем і сильних сторін компанії. Лише оперуючи реальними даними на основі аналітичної інфраструктури, можливо прийняти виважене рішення на користь цифрових каналів маркетингу, що ефективні для розвитку саме вашого бізнесу.

-->